
L.ü.A.: 9.100 mm
I: 9.500 mm
P (H): 10.150 mm
J: 2.850 mm
E (B): 3.500 mm
X: 850 mm
SpL: 3.200 mm
SL: 9.600 mm
SMW: 5.850 mm
SF: 5.550 mm
Ht: P+X=11.000 mm
1. Általános elvek
1.1 A REGINA egységes, az Osztályelőírás keretei között szabad tervezésű hajóosztály. Az Osztályelőírás célja az egységesség lehetőség szerinti biztosítása az előnyadás nélküli versenyzés érdekében.
1.2 Osztály jelzése a nagyvitorlán RAX.
1.3 A REGINA típusú hajónak verseny- és túravitorlázásra alkalmasnak kell lennie. Ez annyit jelent, hogy zárható kajüttel és min. 4 személy részére beépített fekhellyel kell rendelkeznie.
1.4 A nem kívánt konstrukciók kialakulása, ill. az egységesség védelmében az Osztályelőírások változtatására csak az Osztályszövetség éves közgyűlésén, 2/3-os szavazattöbbséggel kerülhet sor. Technikai módosításokat versenyen kívül kell kipróbálni. Elegendő próba után az osztály Technikai Bizottsága dönt, hogy a változtatási javaslatot a közgyűlés elé terjeszti-e. Az egyes versenyzők által bevezetni kívánt -általuk kisebb jelentőségűnek ítélt- változtatásokat a Technikai Bizottsággal véleményeztetni kell, hogy nem sérti-e az Osztályelőírásokat.
1.5 Az Osztály minden hajóját az Osztályszövetség által jóváhagyott felmért, hitelesített, regisztrált sablonból, az Osztályelőírásban lévő méret- és egyéb előírások betartásával kell építeni. Az építésre vonatkozó minden módosítási szándékot a Technikai bizottsággal engedélyeztetni kell.
1.6 Az Osztály igazgatása az Osztályszövetség feladata szoros együttműködésben a Magyar Vitorlás Szövetséggel és szerveivel.
1.7 Az Osztályelőírás 2007. január 1-től érvényes. Az Osztályelőírás 9 számozott oldalból áll.
2. Gyártó
2.1 A gyártó szabadon választható, amennyiben jelen Osztályelőírást teljesíti.
2.2 A hiteles sablon felhasználása esetén a tulajdonos maga is megépítheti hajóját, ha a Közlekedésfelügyelet és az Osztályszövetség által megkövetelt szakszerűséget és az Osztályelőírás betartását biztosítani tudja.
2.3 A Technikai Bizottságnak joga van az építés szakszerűségét ellenőrizni.
3. Fedélzet és hajótest
A test anyaga kizárólag üvegszál és poliészter gyanta kombinációja lehet. Szendvics szerkezet kialakítása a fedélzet szilárdsági értékek emelése érdekében megengedett. A hajótesten is alkalmazható a szendvics szerkezet, azonban a hajósúly alsó határának korlátozottsága miatt a szilárdság szendvics anyag nélkül is biztosított.
4. Tőkesúly
A hajó tőkesúlya acél hordozólemezre öntött ólom. A tőkesúly maximális tömege 1000 kg., melyet a gyártó köteles garantálni. A tőkesúly alakja, tömege és helyzete nem változtatható. A tőkesúly minimum 5 db. csavarral van felerősítve a hajógerincre. Az Osztályszövetség csak a Navália Kft. tulajdonában lévő regisztrált sablonban gyártott tőkesúlyt fogadja el. Az előírás csak a 2007. január 1. után gyártott hajók tőkesúlyaira illetve ezen időpontot követően gyártott tőkesúlyokra érvényes.
5. Kormánylap
A kormánylap szabad tervezésű üvegszál és poliészter gyanta kombinációjából készül, melybe acél kormány tengely van belaminálva nyomaték átadó lemezekkel.
6. Felmérés, felmérési bizonyítvány, regisztrálás
6.1 Osztályversenyeken csak olyan hajók vehetnek részt, amelyek a tulajdonos nevére kiállított az Osztályszövetség által lepecsételt érvényes felmérési bizonyítvánnyal rendelkeznek.
6.2 A felmérési bizonyítványt az MVSZ valamely, az Osztályszövetség által felkért felmérője (az Osztályszövetség követelményeivel egyeztetett formanyomtatványon ) állítja ki. A felmérési bizonyítványnak tartozéka az MVSZ által is elismert súlymérés dokumentálása. Felmérő nem mérhet fel olyan hajót, árbocot, felszerelést, vitorlázatot, amelyet ő készített ill. amelynek tulajdonosa (társtulajdonosa), versenyszemélyzetéhez tartozik vagy egyéb módon érdekelt.
6.3 Az első felmérés után a tulajdonos felelős az Osztályelőírások betartásáért. Ellenőrző felmérés során megállapított eltérés a versenyből való kizárást, ill. a versenyeredmény megsemmisítését eredményezheti.
6.4 A felmérési bizonyítványt be kell nyújtani az Osztályszövetséghez. Jóváhagyás után az Osztályszövetség felmérési plakettet ad ki, amely bizonyítja, hogy a hajó előírásszerűen fel van mérve. Ezt a plakettet a hajó tükrére jól látható helyen fel kell erősíteni.
6.5 A felmérési bizonyítványt tulajdonosváltás esetében érvényesítésre kell nyújtani, a régi és az új tulajdonos nyilatkozatával, hogy a hajón semmi olyan átalakítást nem végeztek, ami az Osztályelőírást sértené. Amennyiben változás történt a testben, a riggen, a vitorlázatban stb.- a felmérés aktualizálása szükséges (pótfelmérés).
6.6 A regisztrálást az MVSZ Nagyhajós Bizottsága végzi, ugyancsak ott igényelhetők a rajtszámok is. (Természetesen a Közlekedési Felügyeletnél is nyilvántartásba kell vetetni a hajót.) Az Osztályszövetség a fenti szervezeteknél beszerzett nyilvántartási számok alapján veszi a hajót saját nyilvántartásába.
7. Méretelőírások
7.1 A hajótest méretei:
7.1.1 Kötelező méretek:
- teljes hossz (L.ü.A.): max. 9100 mm. Leszerelhető orrkilépő nélkül.
- szélesség (Br): 2850 mm
- vízvonalhossz (L.W.L.): 7060 mm.
- merülés (T.): max. 1700 mm.
- súly minimum: 2700 kg. az alábbi szempontok szerint.
- A felmérési súlyba az alábbi felszerelések tartoznak, melyeket a hajón kell tartani versenyzés közben:
- egybe épített hajótest bútorokkal,
- fiókokkal,
- fedelekkel,
- funkcionális veretekkel,
- matracokkal,
- rudazat álló és mozgó kötélzettel,
- orrvitorla betekerővel.
- 1 garnitúra felmért/regisztrált vitorla
- előírt nagyságú horgonyok, összes olyan felszerelés melyet a HSZ.előír.
- kikötő kötelek,
- hajólevélben szereplő kül, illetve bel motor,
- Pótsúly: A 2700 kg-os felmérési súlyhatárt el nem érő hajókat pótsúllyal kell ellátni. A pótsúlyt a hajótest belső részében kell rögzíteni (laminálni). A pótsúly elhelyezésének tényét a felmérési dokumentációban fel kell tüntetni.
7.1.2 Ajánlott méretek: merevítő falak száma min. 2 db
7.2 A rudazat méretei:
7.2.1 Az árboc méretei:
- Az árboc alumínium ötvözetből készül. Kúposított kivitel megengedett. A kúposítás a hátszélvitorla felhúzó csiga felett kezdődhet. Backstag használata nem megengedett.
- vitorlázat magassága (Ht) max.: 11000 mm.
- hátszélvitorla felhúzó csiga felső vízszintes érintőjének magassága: 9690 mm.
- baum felső élének magassága az árboctőtől: 850 mm. kötelező méret
- vorstag bekötési pontja Imax: 9500 mm. deckig mérve
- hosszú oldalmerevítő bekötési pontja max. : 9500mm.
- száling helye: 4800 mm. ± 30mm tűréssel
- száling hossza / hátranyilazottsága: 910/420 mm.
7.2.2 Nagyvitorlarúd méretei:
- a nagyvitorlarúd alumínium ötvözetből készül, keresztmetszeti méretei nem meghatározottak,
- hossza nem meghatározott, azonban a nagyvitorla felmérési méretének megfelelően felmérési jel elhelyezése kötelező,
- helye az árbocon kötelezően meghatározott (850 mm. felső él magassága a fedélzettől)
7.2.3 Hátszélvitorla kitámasztó rúd méretei:
- anyaga alumínium,
- anyaga és keresztmetszeti méretei nem megkötöttek,
- hossza (SPLmax.): 3200mm.
- teleszkópos spi-baum csak akkor használható, ha hossza teljesen kihúzott állapotban nem haladja meg a fenti értéket.
7.3 A vitorlázat maximális méretei:
Egyidejűleg egy nagyvitorla, egy orrvitorla és egy hátszélvitorla viselhető. A vitorlázat kötelezően betartandó méretei az alábbiak (értelmezésüket ld. Az osztályelőíráshoz tartozó rajzon)
- vitorlázat magassága (Ht=x+P): 11000 mm.
- felmérési magasság (P): 10150 mm.
- nagyvitorlarúd felmérési hossza (E): 3500 mm.
- orrvitorla háromszög magassága (I): 9500 mm.
- orrvitorla alsó él bázis (J): 2850 mm.
Orrvitorla maximális méretei:
- alsó él hossz (F): 4400 mm.
- első él hossz (Lu): 9450 mm.
Nagyvitorla maximális méretei:
- alsó él (E): 3500 mm.
- első él (P): 10150 mm.
- hátsó él (L): 10950 mm.
- középméret (PMW): 2350 mm.
- szabad alsó él (Bsz): 300mm.
- halfej (K):180 mm.

Spinnaker maximális méretei:
- alsó él hossz (SF): 5550mm /az alsó sarkok között mérve/
- oldal él hossz (SL):9600mm /mindkét oldal külön-külön, a felső és alsó sarkok között mérve/
- spinnaker középméret (SMW):5850mm /oldal él felezők közti keresztméret, oldal él felező: a felső sarok az alsó sarokra hajtva oldalanként külön-külön/
- SM: nincs adat, /nincs meghatározva, a meghatározott méreteken belül a vitorla hasassága és alsó lelógása adja meg/
- A spinnakert hosszirányban félbehajtjuk
- Oldal él felező : a halfejet az alsó sarkokhoz hajtva
- Has felező : a halfejet az alsó él felező hajtáshoz hajtva : ezzel az SM= has ívhosszat határozzuk meg
8. Versenylegénység
A hajó versenylétszáma minimum 2 fő, maximum 6 fő - mocóval együtt.
9. Segédberendezések használata
Amennyiben az adott versenyre vonatkozó versenyutasítás másképp nem rendelkezik, az elektronikus mérőműszerek és az automata kormány használata megengedett.